June 30, 2007

Strawberry picking

イチゴ狩りタテイチゴ狩り2イチゴ狩り3






I saw Strawberry field opens Through July 1 on Jones Family Farm's official site. I haven't gone for strawberry picking this season yet. That means I haven't made strawberry jam for this year. "I have to go!", but my bread dought was rising... I had only one and half hours. It was a 30 minutes drive, and I picked strawberry for 30 minutes, and I made it somehow.
The strawberries are much sweeter than last year. I think recently we didn't have rain, and their taste got concentrated. Anyway, I'm satisfied with the strawberries. I'm going to make jam, juice and just eat them.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
季節ごとに訪れているJones Family Farmのホームページを見たら、イチゴ狩りは7/1まで!今日を含めて3日しかない。まだ、1年分のジャムも作っていない!週末の天気はあてにならないし。と、妙な使命感にかられて行ってきました。

パン生地の発酵中でしたが、次の工程までの1時間半。片道30分、イチゴ狩り30分、がんばってきました。(笑)おかげで2キロほど収穫。多くの人は、家族や友達とワイワイしながら取っていましたが、私のような人も結構いました。すでに50人以上の人が、イチゴを摘みに来ていました。収穫は朝に限ります♪

去年よりもずっと甘くて、日本のイチゴみたい。このところ雨が少なかったからかな、と思いました。朝摘みイチゴは、これからジャム、ジュースにフローズン、それに生でいただく予定です。いちご酵母までは回らなそう。それに甘くて美味しいから、もったいない気がしてきました。(苦笑)

Track back URL

Comments

1. Posted by taromama   July 01, 2007 23:50
苺畑もスケールが全然違うのね〜♪
パンの発酵に間に合ったようだね!(パンも待ってくれないから大変なのよね)
ジャムにジュースにフローズンに美味しそう!
楽しみだね。
2. Posted by chie   July 03, 2007 04:18
イチゴ畑、大きいですねぇ〜

私もいきたかったぁ・・Jones Family Farmのイチゴ狩りに。でもしっかりお気に入りに追加させてもらったので、来年こそは是非行ってみたいです。

ベリー類大好物!

イチゴじゃむ、フローズン、ジュースにと・・・2kgで、いろいろ楽しめていいですね。



Comments

Name:
URL: