September 01, 2007

9/1 Raspberry picking with mom

pickinggolden raspberryMy mother looked forward to going raspberry picking in CT, and we went to the Bishop's Orchards. Today, the farmer offered to pick red (regular) raspberries and golden raspberries. I didn't know they grew golden ones. Anyway, we enjoyed picking them. Then we bought some prepared food and soup at their farmers market. Everything was delicious! I loved their gaspacho very much.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
ブルーベリー農園を営んでいる母。コネチカットに来たら、農園に行きたいと張り切っていました。あいにくブルーベリーのシーズンは終わっており(だから母もここに来られたのだけど)、ラズベリー狩り♪数週間前にも行った、ビショップスオーチャードへ。この日は何と、農園のお兄さんが「まだ誰も摘み取っていない列!?」に連れて行ってくれました。そして、「(通常の)赤いラズベリーとゴールデンラズベリー(黄色)のどちらも摘んでいいですよ〜」と優しいお言葉。ゴールデン種があったとは、知りませんでした。とにかく、楽しみました。もちろん、母が一番元気でした。帰りに、農園が経営しているマーケットに立ち寄り、お惣菜とスープを購入。どれもおいしかったけど、ガスパチョが特に気に入りました。穫れたてトマトがふんだんに使われていて、食欲増進!?危険なほど。(笑)

Track back URL

Comments

Name:
URL: