January 02, 2008

NYC 1/2/2008

010208rockefellercenter'stree010208Rockefeller CenterI went to NYC again! It was chilly and nice weather. We sawRockefeller Center's Christmas Tree which is from Shelton, Connecticut. It was more gorgeous than last year's. BTW, today's purpose was visiting "The Museum of Modern Art's (MoMA)". I tried to go there beefore, but there was a very long line and it seemed to take 1 1/2 hours, then I didn't go. I got the tickets on line in advance this time, so I didn't need to wait for a long time.
We got audio guide for free (need ID), then went around. There were many famous paintings on the 4th and 5th floor. People can take pictures in the museum. We had a bowl of squash soup and a turkey sandwish for lunch at "The Carroll and Milton Petrie Café" on the 5th floor. It was great.
After visitig the museum, we went to the Japanese book store "Kinokuniya". The new store is located by Bryant Park and there was a Japanese cafe "Zaiya" too. Not only Japanese but everyone can enjoy going and seeing Japanese books and gifts.
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
010208soup010208sandwich新年のマンハッタンに行って来ました。今回は日本からの友達とYoshiと3人で、主な目的はモマ(ニューヨーク近代美術館)でした。出産前に行きたい場所のひとつでした。グランドセントラルからの途中、遅ればせながらロックフェラーセンターのツリーを見ました。私たちの住む隣町の民家の庭にあったとは思えない、巨大でツリー。去年よりも豪華な気がしました。それからモマへ。以前、入館に1時間半待ちと言われて断念したことがあり、今回はオンラインで事前にチケットを買って行きました。手数料がかかって割高ですが、時は金なり。寒い冬の日も案の定の長蛇の列、買って行ってよかったです。

入口でオーディオガイドを借りて(日本語あり、借りる時IDが必要)、有名な作品が並ぶ4-5階を中心に見て回りました。ランチは5階の"The Carroll and Milton Petrie Café"で、カボチャのスープとターキーサンドイッチ。値段もそれなりですが、とても美味しかったです。ただ、サンドイッチの量が多いので、二人で分ければよかった〜。
帰りに、ブライアントパークの前にできた新しい紀伊国屋書店に行ってみました。広くて書籍も、日本のお土産物も多くて使えそう。2階には小さいながらも、カフェ・ザイヤが入っています。場所柄、日本人以外の人も多かったです。住所はこちら→1073 Avenue of the Americas, New York, NY 10018
お腹が疲れやすいので、早々に引き上げてきましたが、楽しい一日でした。

Track back URL

Comments

1. Posted by kiki   January 08, 2008 01:31
panyaさん、今年も宜しくお願いいたします!
私も土曜日にNYCにツリーを見に行ってきました。空いているかと思いきや、私達と同じように?駆け込み見学する人で、夕方は想像以上に人が多かったです。
新しい紀伊国屋にも寄ってきたのに、2Fにカフェ・ザイヤが入っていたとは気がつきませんでした。

どんどんお腹の方が大きくなって来ていることと思いますが、お腹の双子ちゃんと共に元気にこの冬を乗り切ってくださいね。
2. Posted by panya   January 09, 2008 21:28
kikiさん♪
こちらこそ、今年もよろしくお願いいたします!
kikiさんも土曜日に行って来たんですね〜。皆考えることは同じようで。(笑)ヨーロッパから旅行に来たと思われる人が多いような気がしました。実際、ユーロが強いから観光客増えてるみたいですね〜。
ザイヤはかなり小さかったので、期待せずに次回チェックしテッ見て下さいね。

Comments

Name:
URL: