January 08, 2008

Garden Court Cafe at the Asia Society

0108lunch0108lunchGarden Court Cafe ★★★★
725 Park Ave., New York, NY
212-288-6400
http://www.asiasociety.org/

I had lunch at Garden Court Cafe at Asia Society. I heard that a staff at the Frick Collection recommended the restaurant to a man who asked the restautrant around the museum. It was pretty expensive than I thought, but the services and the food were very good.
I had a bowl of squash soup and a Garden Court Turkey Burger with "Wasabi" Ketchup. They were beautiful! It would be great to have lunch with someone. I didn't see the museum, it seemed to be interesting. By the way, I didn't see any asian there... why?
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
0108AsiaSocietyGarden Court Cafeでランチを食べました。フリックコレクションで、ランチを食べるのにいいレストランを尋ねていて、店員さんがオススメしていたのがここでした。私も行ってみよう〜と思って行ってみました!Asia Societyというビルに入っているからリーズナブルかと思ったら意外にいいお値段(計30ドル弱)でしたが、サービスも味もよかったです。それに穴場!?私が注文したのは、カボチャのスープと、ターキーバーガー・ワサビケチャップ味。残念ながらわさびというより唐辛子の辛さだったけど。付け合わせのサラダは、白菜とニンジンとパプリカの千切りを黒ごまに和えたもの、ポテトチップスはサツマイモで、見た目にもきれいでした。誰かとゆっくりランチを楽しむのによさそう〜。Bento Boxなんていうメニューもありました。ここの美術館は見なかったのですが、面白そうです。それにしても、カフェで一人もアジア人を見なかったのはなぜ?人はたくさんいたんだけどな。
P.S.サイトを見て気づいたのですが、Specialという評価で、ミシュランに載ってるみたいです。

ctdayori at 14:00│Comments(0)TrackBack(0)clip!

Track back URL

Comments

Name:
URL: